Sekret szczęścia

0

Witajcie w Nowym Roku

Jak Wasze noworoczne postanowienia?

A gdyby tak postanowić, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wieść szczęśliwe życie

Co Wy na to?

 

Sekret szczęśliwego życia można odnaleźć w byciu w zgodzie ze sobą, cieszeniu się małymi sprawami i docenianiu tego co się ma. Nasze szczęście w znacznej mierze zależy od nas, bo to przecież my kształtujemy swoją rzeczywistość. Nie wolno się poddawać, ale też nie powinno się ze sobą walczyć. Warto zrozumieć co jest naprawdę ważne i dążyć do tego.

 

Żyj tu i teraz

Wczoraj minęło, jutro dopiero nadejdzie, życie jest dziś! Staraj się chłonąć chwilę, cieszyć teraźniejszością i pamiętaj że możesz ją kreować i na nią wpływać. Nie odkładaj życia na później i nie planuj w zbyt odległej perspektywie, żyj tu i teraz! Trzeba mieć marzenia i plany na przyszłość, a jednocześnie  pamiętać, że odkładanie w nieskończoność realizacji marzeń często powoduje, że nie spełnimy ich nigdy!

 

Myśl pozytywnie

Sekret szczęścia polega na przyciąganiu dobrych rzeczy. Możemy to zrealizować myśląc pozytywnie. Wbrew pozorom myślenie pozytywne jest bardzo trudne ale już nie myślenie negatywne i wyłączne skupiania się na patologii, kłopotach i złych emocjach, pomaga zaprogramować nasze postrzeganie rzeczywistości na uwypuklanie pozytywów i uruchamia w nas nadzieję, mądrość, kreatywność, myślenie o przyszłości, odwagę, duchowość, odpowiedzialność i wytrwałość, które chronią nas przed negatywnymi impulsami i pozwalają myśleć pozytywnie. Tak więc myślenie pozytywne jest swoistą decyzją o tym aby nie myśleć negatywnie. Pozwólmy sobie na pozytywne myślenie bo na to zasługujemyJ

 

Pokochaj siebie i nie porównuj się do innych

Unikajmy porównywania siebie z innymi i traktujmy siebie indywidualnie jako jednostki autonomiczne. Każdy z nas jest wyjątkowy na swój sposób. To co dla jednego jest dobre niekoniecznie byłoby dobre dla innego. Pozwalajmy sobie na popełnianie błędów nie
warto załamywać się kiedy coś od razu nie wychodzi i nie można myśleć, że ktoś inny zrobiłby to lepiej. Każda porażka powinna być nauką na przyszłość. Nie na wszystko mamy wpływ, jeżeli coś pójdzie nie tak, trzeba znaleźć rozwiązanie Mamy prawo do przeżywania naszego życia po swojemu, chociaż dobrze jest uczyć się na cudzych błędach.
Nie wolno myśleć źle o sobie i zestawiać naszego życia z życiem innych. Nie należy doszukiwać się własnych wad, ale pielęgnować zalety i je podkreślać Kiedy dostrzeżemy swoje dobre strony i atuty zacznijmy je rozwijać! Pozbycie się kompleksów pozwala na  zaprzestanie martwienia się czymś na co nie mamy wpływu!

 

Polub ludzi i unikaj pesymistów

Starajmy się nie zakładać, że otaczający nas ludzie są źli, głupi i niegodni naszego zaufania. Postarajmy się traktować innych tak jak sami chcielibyśmy być traktowani. To prawda, że trudno jest lubić wszystkich ludzi, których spotykamy na swojej drodze, bo niektórzy bardzo się starają, żeby ich nie lubić J ale raczej warto im współczuć niż się na nich złościć, a jeśli nie widać szans na zmianę ich nastawienia, to może warto zacząć ich unikać, bo niestety łatwo „zarażamy się” pesymistycznym nastrojem. Dłuższe przebywanie z kimś gburowatym, nastawionym negatywnie do ludzi i świata, ciągle i na wszystko narzekającym i widzącym wyłącznie problemy, powoduje u nas napływ pesymistycznych myśli.Trzeba zatem zwracać uwagę na to, jakimi ludźmi się otaczamy.

 

 

Wybaczaj i nie pielęgnuj w sobie urazy

Pielęgnowanie w sobie urazy i niewybaczanie innym krzywd, które nam wyrządzili, powoduje, że znajdujemy się w pułapce przeszłości. Nie możemy cieszyć się tym, co tu i teraz. Sztuka wybaczania nie jest prosta, ale pamiętaj, że robisz to nie dla kogoś, ale przede wszystkim dla siebie. Starajmy się nie kłócić, wybaczajmy, nie zatrzymujmy urazy, która potrafi zatruwać nasz umysł skuteczniej niż cyjanek.

 

Ciesz się z małych rzeczy i dziękuj!

Wystarczy doceniać drobne rzeczy, aby przekonać się, jak łatwo jest wywołać w sobie radość. W pędzie codzienności nie dostrzegamy takich drobiazgów jak: uśmiech, dobre słowo, ciepły gest, drobny upominek bez okazji, smaczny posiłek czy spacer. To niby nic ale kiedy uświadomimy sobie, że mogłoby nam tego zabraknąć możemy zrozumieć, że choć z pozoru niewiele to jest to bardzo dużo! Sprawianie sobie małych przyjemności, wysłuchanie ulubionej piosenki, spotkanie się z przyjacielem, czas na lekturę książki, to czynności, które sprawiają radość a częstokroć to czy są one naszym udziałem, zależy wyłącznie od nas samych. Pamiętajmy że te małe i z pozoru banalne zajęcia, rozładowują napięcie i poprawiają nam humor.
Bycie wdzięcznym otaczającym nas ludziom za to, co dają nam od siebie uświadamia nam jak wiele otrzymujemy i jak dużo dajemy z siebie innym. Doceńmy swoje zdrowie, rodzinę i przyjaciół, za to że są obok! Bądźmy wdzięczni losowi że jesteśmy tu i teraz i mówmy głośno dziękuję za całe dobro które mnie spotyka.

 

Odżywiaj się zdrowo

Zbilansowana dieta pomaga nie tylko utrzymać smukłą sylwetkę, ale także poprawia nastrój.
„jesteś tym co jesz” to nie modne powiedzenie ale cała prawda o naszym ciele, które składa się między innymi z minerałów, będących dla naszego organizmu źródłem energii. Gdzie zatem znajdziemy te napędzające nas minerały?

  • Żelazo – dostarczające tlenu potrzebnego do pracy komórek nerwowych: np. w czerwonym mięsie, rybach, gorzkiej czekoladzie, szpinaku i pestkach dyni.
  • Wapń –będący budulcem naszych kości : w dużych ilościach pojawiają się w produktach mlecznych, rybach i orzechach.
  • Magnez – istotny dla zachowania prawidłowych połączeń dla peptydów euforycznych, popularnie nazywanych hormonami szczęścia: w szpinaku, botwinie, orzechach, czekoladzie gorzkiej, rybach, soi, awokado i bananach.
  • Potas – niezbędny w procesie przewodzenia : najwięcej tego pierwiastka zawierają suszone figi, banany, awokado, ziemniaki, pomidory, seler, grejpfruty i kiwi.

Nie bez znaczenia jest również radość, którą niesie nam dobre jedzenie w dobrym towarzystwie!

Żyj aktywnie

Dobra kondycja wpływa na dobre samopoczucie. Czas na ćwiczenia trzeba znaleźć każdego dnia. Może to być poranna gimnastyka, bieganie, jazda na rowerze, spacer, cokolwiek co sprawi przyjemność, a jednocześnie poprawi kondycję fizyczną. Warto zrezygnować z jazdy samochodem jeśli tylko jest taka możliwość, Należy wykorzystać każdą szansę na chociażby krótki spacer po świeżym powietrzu, a im dłużej spacerujemy tym lepiej 🙂
Podczas uprawiania sportu w naszym organizmie wydzielają się endorfiny będące hormonem szczęścia!

 

 

Rób ćwiczenia oddechowe

Proste ćwiczenia oddechowe dotleniają mózg, co zwiększa naszą koncentrację. Dobrze jeśli możliwe jest poświęcenie przynajmniej 20 minut dziennie na kontemplację. Na początek trzeba usiąść wygodnie i skupić się na świadomym oddechu. Oddychanie przez nos i koncentrowanie się na przepływającym przezeń powietrzu to wstęp do medytacji. Związek między oddechem a psychiką jest dość istotny. Pod wpływem odczuwanych emocji, zmienia się rytm oddychania. Wyciszenie się, świadome oddychanie, relaks – to potężna dawka energii dla naszej psychiki.

Delektuj się ciszą

Jesteśmy przytłoczeni dźwiękami, w szumie informacyjnym nie zwracamy uwagi na to, co istotne. Chwila ciszy w ciągu dnia uspokoi nasze zmysły. Wyłączony telefon i media, pozwolą na odcięcie się od nadmiaru impulsów i dadzą możliwość aby przez chwilę wsłuchać się w spokój. Bywa, że cisza jest źródłem siły i kiedy usłyszymy ciszę – usłyszymy siebie!

 

Kochaj

Szczęście ma największą wartość, gdy można je z kimś dzielić. Otwarcie się na miłość bez względu na wiek, to dawanie sobie możliwości na radość przebywania w towarzystwie ukochanego człowieka i cieszenie się każdą wspólną chwilą. Szczęście dawane drugiej osobie wraca do nas z podwójną siłą.

Wytyczaj sobie osiągalne cele

Ważne w życiu jest to, aby wiedzieć, do czego się dąży. Jeżeli podejmiemy jakieś wyzwanie i je realizujemy, wówczas stajemy się szczęśliwsi, czujemy się lepiej i udowadniamy samym sobie, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Wytyczanie celów i ich osiąganie, otwiera nas na próbowanie coraz to nowych rzeczy i daje odwagę na mierzenie coraz wyżej i bardziej ambitnie. Każdy sprawdzian siebie wzmaga w nas podekscytowanie i gotowość do działania.

 

Wysypiaj się

Sen regeneruje nasz organizm, pozwala na odpoczynek i umożliwia konsolidację wspomnień. A dobry san jest czynnikiem sprzyjającym zdrowiu fizycznemu i psychicznemu. Najefektywniejszy jest ten w nocy, dzięki niemu poprawnie funkcjonujemy w ciągu dnia. Wynika to z naszego zegara biologicznego – ok. 21:00 nasz organizm zaczyna wydzielać melatoninę, hormon wywołujący uczucie senności. To właśnie wtedy powinniśmy udać się na spoczynek, który pozwala na regenerację psychiczną. Warto zadbać o dobry materac, wygodną, oddychająca bieliznę nocną i właściwą temperaturę w sypialni, która powinna wynosić 16-19 stopni.

 

Zastanów się czy praca którą wykonujesz daje Ci radość

Teoretycznie w pracy spędzamy 1/3 dnia. Jeżeli będziemy trudnić się czymś tylko dla pieniędzy, wówczas nie będziemy mieć satysfakcji ze swojej pracy i szybko dopadnie nas wypalenie zawodowe. Właściwy wybór zawodu czy pracodawcy pozwala robić w życiu, to co daje nie tylko pieniądze ale także radość, możliwości rozwoju i poczucie spełnienia.

 

Podróżuj

Podróżowanie do nowych nieznanych dotąd miejsc, zarówno tych lokowanych blisko jak i w odległych zakątkach, zmiana otoczenia, to oddech od codzienności i wspaniała okazja do poznania i dotknięcia wszystkimi zmysłami czegoś nowego. Odkrywanie nowych miejsc lub powroty do tych ulubionych, wiążących się z miłymi wspomnieniami, dodaje nam pewności siebie i poszerza horyzonty myślowe. Nie bez kozery mawia się, że podróże kształcą J Każda zdobyta góra czy miasteczko do którego zawitaliśmy po raz pierwszy ubogacają nas i zapisują się w naszej pamięci.

 

Pielęgnuj swoje pasje

W naszej zabieganej codzienności łatwo się zatracić i zapomnieć o tym co kochamy robić dla siebie, chociaż niekończenie z myślą wyłącznie o sobie! Ważne jest abyśmy robili coś co nas w pełni oddaje a jednocześnie sprawia nam frajdę. Każdy jest kimś! Jeden lubi śpiewać inny zawsze chciał napisać powieść, fotografować czy projektować ubrania- nie ma na co czekać tylko trzeba zacząć to robić! Tak po prostu dla siebie bez napinki na sukcesy w świecie mody czy na deskach scen- pielęgnuj swoje pasje i rób to co kochasz i w czym chcesz się realizować. Ktoś powie, że klecisz rymy częstochowskie czy że namalowany przez Ciebie obraz to zwykły bohomaz? I co z tego? Jeśli malowanie przynosi Tobie przyjemność to maluj a jeśli lubisz śpiewać -śpiewaj i niech widzowie i słuchacze Cię nie obchodzą. Robisz to dla siebie i nie tłumacz się z tego! Życie z pasją ma smak, urok i jest pełne radości!

 

Przygarnij zwierzaka

Bywa, że czujemy się samotni i nawet jeżeli otacza nas rodzina, to nie czujemy się nikomu potrzebni, a kiedy wracamy do domu nikt nas nie wita. Jeżeli brakuje nam kogoś kto na nas czeka, to warto rozważyć adopcję zwierzaka, który nie tylko będzie czekać na nas w domu i witać najserdeczniej jak się da, ale także zabierze nas na spacer lub pomruczy żeby uprzyjemnić poobiednią drzemkę. Już dawno udowodniono, że obecność zwierzęcia w naszym życiu pomaga w leczeniu chorób układu krążenia i schorzeń neurologicznych, a  świadomość, że ktoś kocha nas tak bezwarunkowo jak potrafią to robić tylko zwierzęta, zdecydowanie poprawia nastrój.

 

Śmiej się

Śmiech to zdrowie, kiedy śmiejemy się, nasz mózg wydziela endorfiny, które zmniejszają zarówno cierpienie psychiczne, jak i ból fizyczny. Śmiech zwiększa poczucie zadowolenia, dotlenia mózg, rozładowuje stres, pomaga odreagować napięcia i lęki. Kiedy jesteśmy weseli, otoczenie odbiera nas jako osoby pozytywne i lepiej układają się relacje z innymi. Śmiało można powiedzieć, że śmiech jest najlepszym kosmetykiem do użytku zewnętrznego i najskuteczniejszym lekarstwem do użytku wewnętrznego.

Pozostałe nowości