Informacja prasowa
14 grudnia 2016
Kampania „STOMAlife. Odkryj stomię” wyróżniona w plebiscycie Sukces Roku w Ochronie Zdrowia – Lider Roku 2016 w Ochronie Zdrowia
Ogólnopolska Kampania Społeczna „STOMAlife. Odkryj stomię” została wyróżniona w plebiscycie Sukces Roku w Ochronie Zdrowia – Liderzy Medycyny 2016 za prowadzoną działalność edukacyjno-szkoleniową.
Działaniom Fundacji STOMAlife, organizującej kampanię od początku przyświeca jedna idea – poprawa jakości życia stomików. Podczas tegorocznej edycji konkursu „Sukces Roku w Ochronie Zdrowia – Lider Roku 2016 w Ochronie Zdrowia”, kapituła doceniła działania kampanii mające na celu uwrażliwienie oraz wzrost świadomości społeczeństwa na temat życia stomików. Fundacja realizując kampanię podjęła szereg działań, aby głos stomików, lekarzy i pielęgniarek stomijnych został zauważony i dotarł do decydentów. Dwuznaczna nazwa kampanii zachęca społeczeństwo
do zapoznania się z tematyką stomii a pacjentów do wyjścia z ukrycia.
Wykluczenie społeczne to sytuacja, z którą stomicy mają do czynienia na co dzień. Pozostawienie ich samym sobie jest poważnym problemem przejawiającym się w wielu aspektach ich codziennego życia. Działania kampanii uświadamiają, że stomicy mogą realizować się we wszystkich aspektach życia. Mogą zostać szczęśliwymi rodzicami, nurkować czy spełniać się zawodowo. Brak powrotu do aktywności sprzed operacji, często nie wynika z przeciwskazań medycznych, lecz blokad znajdujących się w głowie.
Duży nacisk w tegorocznej edycji kampanii, Fundacja STOMAlife położyła na dotarcie i przeszkolenie grup zawodowych, które w codziennej pracy mogą mieć bezpośredni kontakt ze stomikami.
Specjalny sprzęt stomijny znajdujący się na brzuchu stomika, może wzbudzić podejrzenia operatorów kontroli bezpieczeństwa w trakcie odpraw lotniskowych. Wychodząc naprzeciw takim sytuacjom,
na terenie całego kraju odbywają się szkolenia pracowników lotnisk odpowiedzialnych za kontrole bezpieczeństwa. W trakcie szkoleń kontrolerzy poznają sprzęt stomijny, którego posiadanie jest niezbędne stomikom w trakcie podróży. Dowiadują się również jak wygląda życie ze stomią oraz
w jaki sposób komunikować się ze stomikami, aby zapewnić im komfort i zrozumienie.
Drugą z aktywności edukacyjno-szkoleniowych kampanii, są szkolenia kadry pedagogicznej mające na celu zapoznanie pedagogów z potrzebami osób z wyłonioną stomią oraz przekazanie im profesjonalnej wiedzy w zakresie pielęgnacji i obsługi stomii. Zdobycie takich kompetencji jest szalenie ważne dla komfortu życia osób z wyłonioną stomią i pozwala uniknąć wielu kłopotliwych
i nieprzyjemnych sytuacji w czasie ich pobytu w przestrzeni publicznej. Uczestnicy szkolenia nauczą się również, jak rozmawiać o każdej „inności”, w tym o stomii. Wzmocnią również swoje kompetencje w zakresie radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Wszystkie szkolenia są bezpłatne.
Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Pacjenta, Rzecznika Praw Dziecka, Collegium Medicum UMK, Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacji ECE „Po Prostu”, Łódzkiego Stowarzyszenia Stomijnego, Naczelnej Izby Lekarskiej, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, Polskiego Klubu Koloproktologii, Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Onkologicznych, Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej, Polskiego Towarzystwa Onkologicznego, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarek Stomijnych, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego, Polskiego Towarzystwa Urologicznego, Pomorskiego Stowarzyszenia Stomijnego, Fundacji Dobre Ręce Polskich Położnych, Prezydent Warszawy oraz Towarzystwa Chirurgów Polskich, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Partnerem medycznym kampanii jest firma SALTS POLSKA Sp. z o.o.
To już kolejna nagroda dla ,,STOMAlife. Odkryj stomię” w tym roku. Kampania ma na swoim koncie m.in. tytuł Kampanii Społecznej Roku 2015 oraz nagrodę Platynowego Magellana 2015.
***
Dodatkowych informacji udziela:
Hubert Koszela
Procontent Communication
tel.: 883 226 220
e-mail: hubert.koszela@procontent.pl
ul. Marszałkowska 140/46
00-061 Warszawa