Autor: Justyna Dziomdziora

Dlaczego jest to głównie problem stomików?

Jelito grube odpowiada przecież za wchłanianie wody… Jeśli nasze jelito grubego jest “wyłączone z użytkowania” lub po prostu go nie ma, nie spełnia swojej funkcji, czego skutkiem są biegunki

5 sposobów, które ułatwią Wam funkcjonowanie i poprawią trawienie

  1. NIE ŁĄCZYMY JEDZENIA Z PICIEM tzn. nie pijemy w trakcie posiłków. Możemy się napić 20 minut przed posiłkiem, oraz 1-2h po posiłku – bez jelita grubego organizm nie jest w stanie poradzić sobie z taką ilością wody i wydali ją razem z jedzeniem.
  2. Dokładnie gryziemy ok. 30 razy ! Ta zasada jest ważna dla każdego, jednak przy skróconym pasażu jelitowym, to jest wyjątkowo ważne. Pomóżmy naszemu układowi pokarmowemu strawić pokarm jak najbardziej możemy. Trawienie zaczyna się już w jamie ustnej
  3. Jemy częściej, a mniej. Polecane jest 5-6, a nawet 7 posiłków. Układ pokarmowy czasem nie jest w stanie strawić dużej porcji pokarmu. Stara się ją wydalić wraz z wodą.
  4. Ograniczmy tłuste potrawy, lecz nie eliminujmy tłuszczów całkowicie. Wybierajmy dobrej jakości tłuszcze : olej lniany NA ZIMNO ! oliwa z oliwek, tłuste ryby morskie ze względu na kwasy omega-3. Wtedy rozdzielmy posiłek na 2 lub nawet 3 porcje.
  5. Możemy wspomóc trawienie preparatem Colostrum, które wspomaga trawienie, regeneruje nabłonek jelitowy ze względu na zawarte w nim czynniki wzrostu oraz ma zastosowanie w zespole krótkiego jelita.

Justyna Dziomdziora dietetyczka